ثبت و پیگیری درخواست شغل ایثارگران به صورت اینترنتی امکان‌پذیر شد
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۱۹
مدیرکل اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران از امکان ثبت اینترنتی درخواست ایثارگران برای شغل خبر داد و گفت: ایثارگران بدون مراجعه به بنیاد می‌توانند نسبت به ثبت درخواست اشتغال خود اقدام کرده و با دریافت کد رهگیری درخواست خود را پیگیری کنند.
 
به گزارش «ایثار»، حجت‌الله امانی افزود: در راستاي اجرايي کردن برنامه عملياتي سه ساله توسعه دولت الكترونيك و هوشمند سازي بنياد و بهره‌گیری از شبكه ملي اطلاعات كشور و به منظور تسهیل در ارائه خدمات و افزایش رضایت مندی ارباب رجوع یکی از برنامه‌های این اداره کل در سال 95 پیگیری ارائه خدمات از طریق اینترنت بود.
وی در ادامه گفت: جمع آوری و به روز رسانی اطلاعات شغلی ایثارگران در اولویت کارها قرار گرفت و در حال حاضر اطلاعات شغلی ثبت شده از طریق اینترنت در دسترس ایثارگران قرار گرفته است تا با مراجعه به سایت ایثار ضمن رویت وضعیت شغلی و تحصیلی خود نسبت به ثبت درخواست‌ها اقدام کنند.
مدیرکل اشتغال و کارآفرینی بنیاد تأکید کرد: در گام نخست با پیگیری‌های به عمل آمده و تلاش همكاران در اداره كل آمار و فناوري اطلاعات بنیاد از ابتدای اسفند ماه سال جاری امکان ثبت درخواست شغل ایثارگران از طریق سایت ایثار به صورت برخط فراهم شده است و ایثارگران بدون مراجعه به بنیاد می‌توانند نسبت به ثبت درخواست اشتغال خود اقدام کرده و با دریافت کد رهگیری درخواست خود را پیگیری کنند.
امانی ادامه داد: پس از طی مراحل بررسی در صورت واجد شرایط بودن ایثارگر درخواست آن‌ها در سیستم ثبت و پیامک تأیید ثبت برای متقاضی ارسال می‌شود.
وی تأکید کرد: در این مرحله صرفاً ایثارگرانی می‌توانند درخواست شغل کنند که از تسهیلات خوداشتغالی و یا فرصت‌های استخدامی ایجاد شده توسط بنیاد استفاده نکرده و اشتغال به کار در بخش دولتی، غیر دولتی و یا خصوصی نداشته باشند و یا مراحل اشتغال آنان در دست اقدام نباشد.
امانی در ادامه اظهار داشت: عدم اشتغال به تحصیل در کلیه مقاطع تحصیلی، ثبت و به روز رسانی شدن مدرک تحصیلی در سیستم، دارا بودن حداقل 18 و حداکثر 55 سال سن از دیگر شرایطی است که ایثارگران محترم باید برای درخواست شغل دارا باشند.
مدیرکل اشتغال و کار آفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران مزایای این طرح را عدم نیاز به مراجعه ایثارگر به بنیاد برای ارائه درخواست، کاهش هزینه‌های جانبی، حذف مرزهای جغرافیایی، تسریع در ارائه خدمات رسانی، افزایش رضایت‌مندی ایثارگران و به روز رسانی اطلاعات شغلی ایثارگران عنوان کرد.
انتهای پیام/
 
کد مطلب: 198017