مجاهد پروری مقوله مهم اقتصاد مقاومتی است
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۲۶
معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد با بیان این که پیش نیاز تحقق اقتصاد مقاومتی نهادینه کردن آن به عنوان باور و گفتمان عمومی است، گفت: مقوله مهم اقتصاد مقاومتی مجاهد پروری و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است که باید مورد توجه قرار گیرد.
مجاهد پروری مقوله مهم اقتصاد مقاومتی است
 
به گزارش «ایثار»، هیئت اجرایی نخستین سمینار «تبیین نقش روابط عمومی ها در تحقق اقتصاد مقاومتی» روز دوشنبه 23 اسفند نشستی را با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید حسن موذنی معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد و علی عباس کمری رییس مرکز دانش پژوهان و تشکل های شاهد و ایثارگر برگزار کرد.
حجت الاسلام موذنی در این نشست با گرامیداشت 22 اسفند ماه روز بزرگداشت شهدا گفت: به نظر می رسد فضا برای روابط عمومی ها به  منظور وارد شدن در حوزه اقتصاد مقاومتی فراهم نشده؛ در حالی که جنس فعالیت های روابط عمومی ها و اقتصاد مقاومتی، اجتماعی است و هسته مرکزی اقتصاد مقاومتی باید روابط عمومی ها باشند و بار اصلی گفتمان سازی این مسئله بر دوش رسانه ها است.
معاون امور فرهنگی و اجتماعی بنیاد با بیان اینکه مردم در حوزه اقتصاد مقاومتی باید محور باشند خاطرنشان کرد: اگر این اتفاق صورت گیرد قطعا موفق خواهیم شد و اقتصاد مقاومتی باید به عنوان ارزش، خیر عمومی و فرهنگ عامه در جامعه پذیرفته شود که نقش رسانه ها و روابط عمومی ها در راستای اجرای این مهم بسیار ضروری است.
وی با بیان این که اقتصاد مقاومتی به معنای خلاقیت و راهی برای فرار از تنگناها است اظهار داشت: مجموعه اجزاء نظام باید در مورد راهکارهای نیل به اقتصاد مقاومتی به اجماع برسد و سپس دولت آن ها را اجرا کند.
معاون امور فرهنگی واجتماعی بنیاد با تاکید بر این که پیش نیاز تحقق اقتصاد مقاومتی نهادینه کردن آن به عنوان باور و گفتمان عمومی است تصریح کرد: باید یک رفتار سازمانی و فرهنگی در جامعه به وجود بیاید تا یک برنامه بلند مدت برای اقتصاد مقاومتی مورد نیاز جامعه و انقلاب به وجود آید، روح اقتصاد مقاومتی فرهنگ است و تا این فرهنگ نهادینه نشود اقتصاد مقاومتی حاصل نخواهد شد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: در گفتمان سازی باید به تفاوت اساسی تغییر نگرش و رفتار با اطلاع رسانی، تک بعدی نبودن و هدفمند بودن گفتمان سازی، هزینه بر بودن و تخصصی بودن گفتمان سازی توجه شود که در این راستا به صورت مداوم گفتمان سازی نیاز به آسیب شناسی و آینده پژوهی دارد. 
در پایان این نشست به حجت الاسلام موذنی معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد به پاس فعالیت در حوزه اقتصاد مقاومتی لوح یادبودی اهدا شد.
گفتنی است، سمینار تبیین نقش روابط عمومی در تحقق اقتصاد مقاومتی به منظور امکان مشارکت صاحب نظران، دانشمندان و استادان روابط عمومی در بخش علمی  طی روزهای دوازدهم و سیزدهم تیرماه سال 96 با موضوع «تبیین نقش روابط عمومی ها در تحقق اقتصاد مقاومتی» برگزار خواهد شد.
انتهای پیام/
 
کد مطلب: 199400
 


 
 
 
 
جشنواره سراسری نماز در فضای مجازی