داخلی صفحه قزوین خبر
 
خدمات قابل ارایه در بنیاد و دفاتر پیشخوان
تاریخ انتشار : دوشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۰۷
به نام خدا
در راستای اجرای برنامه‌های توسعه دولت الکترونیک و هوشمندسازی اداری به منظور ارائه خدمات برتر به ایثارگران و خانواده معظم ایشان بدون محدودیت جغرافیایی و پرونده ایشان با انجام موافقت نامه بین بنیاد شهید و امور ایثارگران و شرکت دفاتر پیشخوان دولت، امکان صدور معرفی نامه‌های عمومی از طریق دفاتر مذکور فراهم گردیده است.
 بر همین اساس ایثارگران عزیز با مراجعه به پورتال ایثار می‌توانند دفاتر فعال در سراسر کشور را شناسایی و برای انجام امور اداری به نزدیکترین مکان ممکن مراجعه کنندو ضمناً با مذاکرات انجام شده با انجمن صنفی دفاتر پیشخوان استان، کلیه خدمات الکترونیک را نیز می‌توانند از طریق این دفاتر دریافت نمایند.

شیوه ارایه خدمات پیشخوان
مطابق با تصویب نامه شماره 145601/ت43458هـ مورخ 21/07/1388 هیات محترم وزیران و با توجه به اینکه سهولت دردریافت خدمات برای تمامی اقشار جامعه معزز ایثارگری ساکن در شهر و روستا و ارایه خدمات در بسترهای گوناگون از جمله اهدافی است که بنیاد شهید و امور ایثارگران به طور مستمر  به دنبال آن می‌باشد و دفاتر پیشخوان دولت فرصت‌های مناسبی را در این زمینه فراهم کرده است  بنیاد شهید نیز با عقد تفاهم‌نامه با دفاتر پیشخوان دولت این فرصت را مغتنم شمرده و چون ارایه برخی از خدمات دارای فرایند مشترک با سایر دستگاه‌های اجرایی می‌باشد در گام نخست صدور معرفی نامه‌ها به سازمان‌ها و شرکت‌ها برای دریافت خدمات را با برقراری وب سرویس به دفاتر پیشخوان دولت واگذار نموده است و ایثارگران معظم در سطح کشور با به همراه داشتن کارت ملی و مراجعه به دفاتر پیشخوان فعال در این زمینه که لیست آنان به همراه آدرس و شماره تماس در پورتال ایثار قرار دارد، مراجعه و معرفی نامه مورد نیاز خود را دریافت نمایند لازم به ذکر است تعداد دفاتر پیشخوان فعال در این زمینه  افزایش می‌یابد که لیست این دفاتر به صورت مداوم بروز می‌گردد.
 برای کاهش شکاف دیجیتالی و بهره‌مندی تمام اقشار جامعه هدف از خدمات الکترونیک از جمله والدین معظم شاهد به دلیل کهولت سن و یا افرادی که امکان دسترسی به اینترنت را ندارند با انجمن صنفی دفاتر پیشخوان دولت در استان جلسه هماهنگی برگزار گردید تا کلیه خدمات الکترونیک نیز توسط دفاتر پیشخوان برای متقاضیان ایثارگر ارایه گردد.

پرسش‌های متداول در خصوص دفاتر پیشخوان:
1- به کدام دفاتر پیشخوان می‌توانم مراجعه نمایم؟
پاسخ : لیست دفاتر فعال در پورتال ایثار بخش خدمات الکترونیک وجود دارد و با افزایش این دفاتر، لیست مذکور بروز رسانی می‌گردد
2- برای مراجعه به پیشخوان چه مدارکی باید به همراه داشته باشم؟
پاسخ: فقط به همراه داشتن کارت ملی ضروری است زیرا این دفاتر به بانک اطلاعاتی بنیاد متصل می‌باشند و با استعلام از بنیاد شهید بوسیله کد ملی، معرفی نامه صادر می‌کنند
3- من به اینترنت دسترسی ندارم آیا برای دریافت خدمات الکترونیک می‌توانم به دفاتر پیشخوان مراجعه نمایم؟
پاسخ: طی جلسه هماهنگی با رئیس انجمن صنفی دفاتر پیشخوان استان، امکان دریافت خدمات الکترونیک از دفاتر پیشخوان امکان پذیر می‌باشد.

----********----
برای دانلود لیست خدمات بنیاد شهید و امور ایثارگران اینجا کلیک کنید.
کد مطلب: 202179
 


 
 
دولت ایثارگران
 

*حجت الاسلام و المسلمین شهیدی، نماینده ولی فقیه،...

 
 
 
 
فراخوان جشنواره «سرچشمه سرخ» منتشر شد