سردار انصاری تأکید کرد:
لزوم حفظ و صیانت از انسجام و کیفیت شبکه های اجتماعی معتمدین معین
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۴۳
قائم‌مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران بر لزوم حفظ و صیانت از انسجام و کیفیت شبکه های اجتماعی معتمدین معین تأکید کرد.
لزوم حفظ و صیانت از انسجام و کیفیت شبکه های اجتماعی معتمدین معین
 
به گزارش «ایثار»، سردار محسن انصاری روز یکشنبه 24 اردیبهشت‌ماه در چهل و چهارمین جلسه شورای هماهنگی شبکه معتمدین معین و همچنین دهمین جلسه شورای راهبری طرح سپاس با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 16 هزار نفر عضو شبکه اجتماعی معتمدین معین ایثارگران هستند افزود: 66 درصد از این تعداد به‌صورت کامل فعال هستند و باید تلاش کنیم 34 درصد نیمه فعال نیز به‌تدریج فعال شوند.
وی افزود: طرح معتمدین معین افتخاری برای بنیاد شهید و امور ایثارگران است که همواره از دیدار با اعضای این شبکه در استان‌ها استقبال کرده‌ایم، زیرا این دیدارها بسیار مثبت و کاربردی هستند. این شبکه فرصت بسیار خوبی است که باید از آن به‌خوبی استفاده کرد و اولویت اصلی بنیاد در این زمینه باید حفظ و صیانت از انسجام شبکه معتمدین معین باشد.
قائم‌مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران تأکید کرد: کیفیت‌بخشی و افزایش کارایی این شبکه از دیگر نکات مهمی است که باید مورد توجه باشد. همچنین باید زمینه مشارکت بیشتر اعضای این شبکه را در مسائل اجرایی فراهم کنیم و در حوزه دانشجویی این شبکه نیز بیش از گذشته فعال شده است. از دیگر نکات لازم در این زمینه جذب ایثارگران جدید مانند خانواده مدافعان حرم به این شبکه است.
سردار انصاری در بخش دیگری از صحبت‌های خود در خصوص طرح سپاس گفت: در سال 1395 بیش از 650 هزار ارتباط با ایثارگران در قالب این طرح توسط بنیاد و سایر دستگاه ها صورت گرفته است. دیدارهای حضوری سال 95 نسبت به سال قبل از آن 16 درصد افزایش یافته است. بیشترین ارتباط از این طریق با والدین معظم شهدا بوده است و جانبازان، همسران شهدا، فرزندان شهدا و آزادگان به ترتیب در رتبه‌های بعد قرار دارند.
قائم‌مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران به تاریخچه طرح سپاس اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح در زمان پیش از ادغام نهادهای ایثارگری نیز انجام می‌شد و بعد از ادغام و تشکیل بنیاد شهید و امور ایثارگران تحت عنوان مراجعه معکوس به صورت سازمان یافته تر با توجه به سفارش رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم سپاسگزاری از ایثارگران، این طرح با عنوان طرح سپاس کار خود را با هدف تکریم و احترام ایثارگران ادامه یافت.
سردار انصاری بر لزوم کیفیت‌بخشی در انجام این طرح تأکید کرد و گفت: علاوه بر ماهیت تکریمی و منزلتی این طرح، موضوع کشف نیازهای ایثارگران در اجرای آن باید مورد توجه باشد و بر همین اساس افراد مشارکت‌کننده در اجرای طرح باید مشکلات را به‌خوبی بشناسند که این موضوع لزوم آموزش را برای مجریان طرح سپاس ایجاد می‌کند.
وی افزود: امروز خوشبختانه طرح سپاس بین تمام دستگاه‌ها شناخته شده است و این موضوع باید ادامه پیدا کند. همچنین لازم است از دستگاه‌های مشارکت‌کننده در این طرح قدردانی شود تا این موضوع استمرار و گسترش یابد. از سوی دیگر آسیب‌شناسی و مدل‌سازی برای اجرای این طرح از موضوعاتی است که باید موردتوجه قرار بگیرد و باید بدانیم سپاسگزار چه کسی است و چه ویژگی هایی داشته و چه آموزش هایی را در طول سال نیاز دارد.
گفتنی است این جلسه با حضور سید منصور میرمرادی معاون توسعه مدیریت بنیاد، سعید عندلیبی معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد، عبدالرضا عباسپور معاون بهداشت و درمان بنیاد، حجت الاسلام سید حسن مؤذنی معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد، مهدی ایزدی معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد، حسین تقی پور مشاور و مدیرکل حوزه ریاست، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمد ابطحی مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، حسن شهابی سرپرست دفتر مرکزی حراست بنیاد، علیرضا کریمیان رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی بنیاد، بهروز بزرگی رییس مرکز ارتباطات و مراجعات، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن کاویانی مدیرکل مددکاری و امور اجتماعی بنیاد، محمود پاکدل رییس مرکز نوسازی و تحول اداری بنیاد، علیرضا امینی مدیرکل آمار و فناوری اطلاعات بنیاد و صدیقه کاوه مشاور رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.
انتهای پیام/
کد مطلب: 204701
 


 
 
دولت ایثارگران
 

*حجت الاسلام و المسلمین شهیدی، نماینده ولی فقیه،...

 
 
 
 
فراخوان جشنواره «سرچشمه سرخ» منتشر شد