تشریح خدمات الکترونیکی بنیاد در نمایشگاه «الکامپ 24»
تاریخ انتشار : يکشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۰۷
مدیرکل آمار و فناوری اطلاعات بنیاد شهید و امور ایثارگران خدمات الکترونیکی ایثارگران شامل سامانه برخط، وب‌سرویس‌ها و پیشخوان دولت را تشریح کرد.
تشریح خدمات الکترونیکی بنیاد در نمایشگاه «الکامپ 24»
 
به گزارش «ایثار»، علیرضا امینی با حضور در غرفه بنیاد شهید و امور ایثارگران در نمایشگاه «الکامپ 24» در خصوص دستاوردهای ارائه شده بنیاد در نمایشگاه الکامپ 24 گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران برای نخستین بار در این نمایشگاه حضور پیدا کرده است و این حضور با توجه به دستاوردها و اقدامات بنیاد در ارائه خدمات الکترونیک به ایثارگران عزیز صورت گرفته است.
وی با اشاره به دستور دولت مبنی بر الکترونیکی شدن ارائه خدمات تصریح کرد: دولت محترم با توجه به مزیت‌های مهم الکترونیکی کردن خدمات، تصمیم به ارائه غیر حضوری خدمات گرفته است و ارائه الکترونیکی خدمات با توجه به ساختار و نوع خدمات بنیاد ضروری است.
مدیرکل آمار و فناوری اطلاعات بنیاد افزود: زیرساخت‌های لازم برای ارائه خدمات الکترونیک در بنیاد فراهم شده و در حال حاضر 11 خدمت در سامانه برخط شامل فیش حقوقی، درخواست تسهیلات اشتغال، اپلیکیشن همراه، مسکن، صدور کارت شناسایی ایثارگری، ثبت مشکلات سامانه و پیگیری آنها، پایش سلامت، ثبت وضعیت شغلی بیکار، رویت اطلاعات مربوط به جزئیات درصد ایثارگری، رویت اطلاعات فردی و اهم خدمات دریافتی ارائه می‌شود و این خدمات در حال گسترش است.
امینی با بیا اینکه درخواست‌های تسهیلات بانکی، صدور کارت شناسایی و مشاهده فیش حقوقی از پربازدید ترین بخش‌های سامانه خدمات الکترونیک ایثار است، گفت: دلیل تأکید بنیاد برای مراجعه اولیه به مراکز هاتف و دریافت رمز ورود به سامانه به روز رسانی اطلاعات هویتی است و پس از این مرحله امضای ایثارگران به صورت اسکن شده در سامانه سجایا ثبت خواهد شد.
وی با اشاره به عضویت بیش از 740 هزار ایثارگر در سامانه برخط تصریح کرد: اگر میانگین اعضای خانواده این عزیزان را سه نفر در نظر بگیریم اطلاعات حدود دو میلیون و 300 هزار نفر در سامانه به روز شده است.
امینی با تأکید بر لزوم الکترونیکی کردن خدمات بنیاد تا دی ماه بنا بر دستور دولت گفت: معتقدیم می‌توان تمامی خدمات به ایثارگران را الکترونیکی کرد به عنوان نمونه درخواست ایثارگران برای ویلچر می‌تواند در سامانه ثبت شود و این نوع خدمت بدون مراجعه ارائه شود؛ ارائه خدمات فرهنگی، آموزشی و در کل خدمات درخواست محور نیز به صورت الکترونیکی امکان‌پذیر است.
مدیرکل آمار و فناوری اطلاعات بنیاد همچنین به خدمات وب سرویس بنیاد اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: خدمات وب سرویس به سازمان‌های مختلف قابل ارائه است و به عنوان نمونه وب سرویسی در اختیار بانک مرکزی قرارگرفته تا استعلام متقاضیان شاهد و ایثارگر دریافت وام ازدواج به آسانی صورت پذیرد و تاکنون برای 100 هزار نفر از مشمولان از این وب سرویس استفاده شده و این وب سرویس در مجموع 400 هزار نفر از مراجعات بنیاد کاسته است.
وی افزود: هم اکنون بنیاد از طریق وب سرویس با سازمان‌هایی نظیر بانک مرکزی، وزارت کشور، شرکت‌های هواپیمایی، سازمان سنجش آموزش کشور، شرکت حمل و نقل ریلی رجا، ثبت احوال، سازمان ملی زمین و مسکن، سازمان اداری و استخدامی کشور و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ارتباط است.
امینی با اعلام آمادگی بنیاد برای در اختیار گذاشتن وب سرویس به سازمان‌های متقاضی ظرف مدت یک هفته اظهار داشت: متاسفانه با وجود آمادگی بنیاد برای در اختیار گذاشتن وب سرویس، در برخی سازمان‌ها زیرساخت‌های لازم فراهم نیست و بنابراین نمی‌توان وب سرویس‌های لازم را ارائه کرد.
وی با اشاره به ارتباط بنیاد با سه هزار دفتر پیشخوان خدمات دولت تصریح کرد: در این دفاتر برای ایثارگران معرفی نامه صادر می‌شود و از ابتدای سال تاکنون 70 هزار نفر این خدمات را دریافت کرده‌اند و امیدواریم دریافت معرفی نامه با استفاده از این دفاتر تسهیل شده باشد.
مدیرکل آمار و فناوری اطلاعات بنیاد در پایان سخنان خود با بیان اینکه میزهای خدمت در بنیاد 60 درصد خدمات را ارائه می‌دهند، گفت: امیدواریم بتوانیم همه خدمات را در آینده نزدیک به میز خدمت منتقل کنیم و ایثارگران عزیز نیز می‌توانند از طریق برنامه موبایل همراه و سامانه برخط خدمات مدنظر خود را پیشنهاد دهند تا در دستور کار بنیاد قرار گیرد.
انتهای پیام/
 
 
کد مطلب: 253483
 


 
 
پژوهش زیربنای توسعه کشور
 

دکتر عبداله ارژندی؛ اداره کل روابط عمومی و اطلاع ...