​رتبه نخست بنیاد در شاخص‌های تعاملی، تراکنشی و یکپارچگی خدمات الکترونیک
تاریخ انتشار : شنبه ۸ دی ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۲۵
بیست و پنجمین نشست اعضای شورای راهبری توسعه مدیریت بنیاد شهید و امور ایثارگران با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد، معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد، مشاور امور ایثارگران سازمان امور اداری و استخدامی کشور و سایر اعضا با محوریت بررسی کلیات دور دوم برنامه جامع اصلاح نظام اداری بنیاد در سالن جلسات ساختمان مرکزی بنیاد برگزار شد.
​رتبه نخست بنیاد در شاخص‌های تعاملی، تراکنشی و یکپارچگی خدمات الکترونیک
 
به گزارش «ایثار» سید منصور میرمرادی معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد در این نشست با بیان اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران در زمینه اصلاح نظام اداری از سازمان‌های پیشرو بوده است گفت: بنیاد با توجه به اقدامات مناسب در مورد اصلاح نظام اداری مورد توجه سازمان اداری استخدامی کشور و دستگاه‌های رصد کننده تحول اداری قرارگرفته است.
وی با اشاره به خدمات ارزشمند بنیاد در زمینه سامانه برخط و دولت الکترونیک تصریح کرد: بر اساس ارزیابی صورت گرفته توسط سازمان فناوری اطلاعات کشور، بنیاد در شاخص‌های تعاملی – تراکنشی و یکپارچگی دارای رتبه اول و درمجموع شاخص‌ها رتبه سوم را از میان 93 دستگاه به دست آورده است.
معاون توسعه مدیریت بنیاد با یادآوری تأکید حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی رییس بنیاد، مبنی بر چابک سازی و اجرای طرح اصلاح نظام اداری در بنیاد خاطرنشان کرد: همواره تأکیدات و تلاش مسئولان بنیاد بر چابک سازی هم‌زمان با پویایی سازمان قرار داشته است تا بتواند به نحو مناسب تری به ارائه خدمات به جامعه هدف و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بپردازد.
میرمرادی در پایان سخنان خود با اعلام خبر انعقاد قرارداد بیش از 100 دستگاه در کل کشور برای برقراری بیمه تکمیلی ایثارگران شاغل گفت: با همکاری سازمان برنامه‌وبودجه؛ وزارت آموزش‌وپرورش، قوه قضائیه، وزارت راه و شهرسازی، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت تعاون، سازمان امور مالیاتی و ... با بیمه دی تفاهم‌نامه بیمه تکمیلی منعقد کرده‌اند و با پیگیری‌های صورت گرفته و ابلاغ اعتباری بالغ بر 87 میلیارد تومان از سوی سازمان برنامه و بودجه به صندوق بازنشستگی کشور، بیمه تکمیلی بازنشستگان ایثارگر تحت پوشش این صندوق نیز برقرار می‌شود.
محمود پاکدل معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد نیز در این نشست بابیان اینکه مصوبات شورای راهبری توسعه مدیریت بنیاد در امور اجرایی راهگشا و تأثیرگذار است گفت: اگر دور اول برنامه جامع اصلاح نظام اداری در بنیاد به درستی اجرا نمی‌شد، در بسیاری از مسائل با مشکل مواجه بودیم. هم‌اکنون تعهدات قانونی بنیاد نسبت به ایثارگران افزایش پیداکرده و میانگین سن ایثارگران افزایش یافته و از سوی دیگر نیروی انسانی بنیاد نیز کاهش پیداکرده است بنابراین باید به سمت الکترونیکی شدن خدمات بنیاد حرکت کنیم.
وی ادامه داد: هم‌اکنون ایثارگران به دنبال اخذ خدمات به‌صورت الکترونیکی هستند که نمونه آن ثبت بیش از 500 هزار درخواست صدور کارت شناسایی ایثارگری و صدور بیش از 405 هزار کارت شناسایی ایثارگری طی چند ماه برای ایثارگران از طریق سامانه الکترونیکی ایثار است.
سعید خاوندی مدیرکل دفتر نوسازی و تحول اداری بنیاد نیز با ارائه گزارشی از اجرای دور اول برنامه جامع اصلاح نظام اداری کشور مصوب دوم آبان ماه 1397 هیئت وزیران، اهداف، راهبردها و برنامه‌های دور دوم برنامه جامع اصلاح نظام اداری (1397-1399) را تشریح کرد.
وی تبدیل دولت‌ به ‌دولتی کارا و اثربخش، متعهد به آرمان‌ها و متکی به اعتماد مردم، چابک، انعطاف‌پذیر و پیشران توسعه را از اهداف اصلی دور دوم برنامه جامع اصلاح نظام اداری عنوان کرد.
خاوندی چابک سازی دولت، متناسب و منطقی سازی حجم و اندازه دولت، تمرکز بر ارتقای کیفیت واحدهای ستادی و کارآمدی نظام اداری، توسعه دولت الکترونیک و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین، توجه خاص به توانمندسازی کارکنان و ارتقای کیفی مدیران دولت، اداره واحدهای عملیاتی در فضای رقابتی، صیانت از حقوق شهروندان در نظام اداری، ارتقای شفافیت، پاسخگویی و سلامت نظام اداری و مقابله مؤثر با فساد و ارتقای بهره‌وری را از راهبردهای اصلی دور دوم اجرای این برنامه عنوان کرد.
گفتنی است در پایان این نشست، پس از رأی‌گیری از اعضا، کلیات دور دوم برنامه جامع اصلاح نظام اداری تصویب شد تا به سازمان اداری استخدامی کشور ارسال شود.
انتهای پیام/
کد مطلب: 272583
 


 
 
نیاز امروز ما به بازخوانی میراث شهدا
 

سیدمحمدعلی شهیدی؛ نماینده ولی فقیه، معاون رییس ...