کارکنان برگزیده بنیاد در طرح تکریم ارباب‌رجوع تقدیر شدند
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۱۲
مراسم چهارمین دوره تقدیر از کارکنان برگزیده بنیاد شهید و امور ایثارگران در طرح تکریم ارباب‌رجوع و جلب رضایت ایثارگران روز سه‌شنبه 15 مردادماه با حضور معاونان و مدیران بنیاد در سالن جانباز شهید رسول‌زاده برگزار شد.
کارکنان برگزیده بنیاد در طرح تکریم ارباب‌رجوع تقدیر شدند
 
به گزارش «ایثار»، سید منصور میرمرادی معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد شهید و امور ایثارگران در این نشست با بیان اینکه مسئولان و کارمندان بنیاد خدمتگزاران جانبازان، آزادگان و رزمندگانی هستند که با نثار خون خود تداوم انقلاب اسلامی و استقلال ایران را حفظ کرده‌اند، گفت: شهدا و جانبازان، تمام وجود خود را در طبق اخلاص گذاشتند و در این راستا خانواده‌های این عزیزان نیز متحمل سختی‌هایی شدند که باید تکریم و سپاسگزاری شوند و این ایثارگری خدمت‌رسانی مناسب را بیش‌ازپیش ضروری ساخته است.
وی افزود: یک کارمند وظایفی تعریف‌ شده نسبت به خود و سازمانش دارد که اگر در انجام آن علاقه وجود نداشته باشد قطعاً موفقیتی حاصل نمی‌شود، با توجه به مشکلات ضرورت خدمت‌رسانی به جامعه هدف بنیاد گسترده و امکانات سازمانی برای حل مشکلات محدود است ولی این مسائل سبب نمی‌شود که کارمندان مسئولیت‌پذیری خود را فراموش کنند، درک شرایط سازمانی و شغلی، کارمندان را در جهت مسئولیت‌پذیری بیشتر یاری خواهد کرد.
معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد با تأکید بر اینکه کارمندان بنیاد باید برای حل مشکلات ارباب‌رجوع‌ به شکل قانونی تلاش کنند، تصریح کرد: برخی مراجعه کنندگان بنیاد نیازهایی دارند که حل آن از طریق قانونی میسر نیست، لذا چگونگی راهنمایی و ارائه راهکارهای کارشناسان برای ارباب‌رجوع حجت است که این مسئله افزایش اعتماد عمومی به بدنه کارشناسی را نشان می‌دهد و بسیار امیدوارکننده است.
وی ادامه داد: کارمندان بنیاد باید در جهتی گام بردارند که با تسهیل و تسریع ارائه خدمات موجب کاهش مراجعه حضوری ارباب‌رجوع در سازمان شوند، در این زمینه شفاف‌سازی، اشراف کامل کارکنان به فرآیندهای کاری و رعایت قوانین حقوق شهروندی بسیار اهمیت دارد.
میرمرادی پایبندی به اخلاق اسلامی را لازمه کار کارمندان بنیاد دانست و گفت: تقوا، دین‌داری، عدالت و انصاف از اصول اخلاق‌مداری در کار است، همچنین رعایت نظم و انضباط و تلاش برای رفع مشکلات جامعه ایثارگری از مسائلی است که باید مدنظر قرار گیرد.
معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد در پایان سخنان خود ضمن تأکید بر ضرورت هوشمند سازی ساختار بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 50 سازمان با بنیاد ارتباط الکترونیکی دارند و صدور کارت شناسایی ایثارگران از نمونه اقدامات الکترونیکی بنیاد است ولی برای توسعه هر چه بیشتر باید سازمان را هوشمند کرد که در این راستا در درجه اول باید تفکر کارمندان را که سرمایه انسانی هر سازمان هستند دچار تحول کرد.
محمود پاکدل معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد نیز در این مراسم بابیان این‌که طرح تکریم ارباب‌رجوع در برنامه اصلاح نظام اداری گنجانده‌شده است، گفت: در نشست‌هایی که با مسئولان سازمان اداری استخدامی کشور و مسئولان بنیاد داشتیم شاخص‌های انتخاب کارمند نمونه در طرح تکریم ارباب‌رجوع مشخص شد که مهم‌ترین آن تکریم، عزتمندی، اخلاق اسلامی، تسریع و تسهیل در کار، انصاف و عدالت در ارتباط با مراجعان است.
وی افزود: از ابتدای اجرای برنامه اصلاح نظام اداری، به دنبال جلب اعتماد ایثارگران به بدنه کارشناسی بنیاد بودیم که اکنون این اتفاق افتاده و ایثارگران مراجعه کمتری به سازمان مرکزی بنیاد دارند.
بهروز بزرگی مدیرکل ارتباطات و مراجعات بنیاد نیز در این مراسم بابیان اینکه طرح تکریم ارباب رجوع و جلب رضایت ایثارگران از سال 1393 در کمیته سلامت اداری بنیاد مطرح شد، گفت: آیین‌نامه این طرح توسط شورای راهبری توسعه مدیریت بنیاد تصویب و به استان‌ها ابلاغ شد و از سال 1394 تاکنون کارشناسان و مدیران شهرستان‌ها و استان‌ها بر اساس آیین‌نامه و نظرات کارگروه تکریم انتخاب می‌شوند و در این فرآیند افرادی که ارتباط بیشتری با ارباب‌رجوع سازمانی داشتند مدنظر قرار می‌گیرند.
وی با اشاره به انتخاب 96 نفر از کارمندان ستاد مرکزی بنیاد و 526 نفر از کارمندان بنیاد استان‌ها در طرح تکریم ارباب‌رجوع و جلب رضایت ایثارگران در سال 1397 خاطرنشان کرد: این مراسم به‌صورت مداوم طی 4 سال برگزارشده و بنیاد به صورت مستمر تلاش کرده کارکنان ساعی خود را مورد تقدیر قرار دهد.
مدیرکل ارتباطات و مراجعات بنیاد همچنین با اشاره به‌ضرورت رعایت حقوق شهروندی در همه سازمان‌ها گفت: اکثر خدمات به جامعه ایثارگری به‌صورت الکترونیکی است و در تلاش هستیم با توجه به رویکرد سازمان اداری استخدامی کشور در آینده نزدیک تمامی خدمات را در بستر الکترونیک ارائه دهیم.
در ادامه این نشست سجاد قاسمی رییس مرکز حراست بنیاد در سخنانی با محوریت مسائل فرهنگی به بیان نکاتی درباره شرایط اجتماعی و فرهنگی جامعه ایثارگری پرداخت و توصیه‌هایی خطاب به کارکنان بنیاد مطرح کرد.
در این مراسم علاءالدین رفیع زاده معاون نوسازی اداری سازمان اداری و استخدامی کشور نیز در سخنانی به تشریح اصول مهم تکریم ارباب‌رجوع پرداخت.
گفتنی است به نمایندگی از برگزیدگان، از تعدادی از منتخبان سال 97 چهارمین دوره طرح تکریم ارباب‌رجوع و جلب رضایت ایثارگران تجلیل شد.
انتهای پیام/
 
کد مطلب: 300314