ستاد شاهد دانشگاه‌ها همواره به دنبال تقویت بنیه علمی دانشجویان ایثارگر است
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۹
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ستاد شاهد و ایثارگر دانشگاه‌ها همواره به دنبال تقویت بنیه علمی دانشجویان شاهد و ایثارگر است.
ستاد شاهد دانشگاه‌ها همواره به دنبال تقویت بنیه علمی دانشجویان ایثارگر است
 
به گزارش «ایثار»، نشست ستاد برنامه‌ریزی شاهد و ایثارگر روز سه‌شنبه ۱۵ مرداد با حضور منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و حجت‌الاسلام محمدحسن کاویانی راد معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران و رییس ستاد برنامه‌ریزی شاهد و ایثارگر و اعضای ستاد در دفتر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این نشست گفت: توجه به تربیت و آموزش جامعه ایثارگری از ابتدا انقلاب اسلامی وجود داشته است و تمام تلاش عوامل وزارت علوم بر این بوده که حضور دانشجویان شاهد و ایثارگر در عرصه‌های علمی عزت‌مندانه و با اتکا و اعتماد به نفس باشد و آنچه ستاد شاهد و ایثارگر دانشگاه‌ها به آن توجه داشته است تقویت بنیه علمی این گروه از دانشجویان است.
غلامی همچنین بر ضرورت تشکیل جشنواره‌های علمی و تشویقی برای گروه‌های ایثارگری ممتاز تأکید کرد و گفت: این کار باعث ایجاد انگیزه برای ادامه تحصیل و تقویت بنیه علمی این عزیزان می‌شود.
معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز ضمن قدردانی و تشکر از وزیر علوم برای تشکیل این جلسه نحوه شکل‌گیری شورای طرح و برنامه ستاد برنامه‌ریزی شاهد با توجه به دستور حضرت امام (ره) از سال ۱۳۶۵ تاکنون را تشریح کرد.
حجت‌الاسلام‌ کاویانی راد همچنین به ملحق شدن دستگاه‌های ترویجی و فرهنگی مانند صداوسیما، وزارت ورزش و جوانان و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سال ۱۳۹۴ به ستاد برنامه‌ریزی شاهد و ایثارگر اشاره کرد و گفت: هدف از این کار این بود که این جمع به‌صورت همه‌جانبه مأموریت مهم تربیت، تهذیب، آموزش و توجه به ابعاد فرهنگی و معرفتی جامعه ایثارگری را مدیریت کنند.
مجتبی صدیقی معاون امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز در گزارشی از وضعیت تحصیلی ایثارگران ضمن بیان اطلاعات آماری دانشجویان به تفکیک گروه‌های ایثارگری و تحصیلی، گفت: با توجه به رصد وضعیت تحصیلی دانشجویان شاهد و ایثارگر و علیرغم اینکه از نظر سطح تحصیلی و بنیه علمی تفاوت چندانی بین دانشجویان عادی و دانشجویان شاهد و ایثارگر وجود ندارد، اما در بالاترین مقطع تحصیلی یعنی دوره دکتری تفاوت معناداری بین دانشجویان ممتاز عادی و دانشجویان ممتاز ایثارگر وجود دارد به این معنا که در دانشجویان عادی ۱۹ درصد ممتاز و در گروه دانشجویان ایثارگر ۲۱ درصد از دانشجویان ایثارگر رتبه ممتاز را کسب کرده‌اند.
محمدعلی فقیه مدیرکل آموزش بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این جلسه گفت: یکی از مهم‌ترین نقاطی که ارزیابی فعالیت علمی دانشجویان شاهد و ایثارگر بروز پیدا می‌کند جشنواره آموزشی و تحصیلی جایزه ملی ایثار است و این جشنواره یکی از مصوبات مهم ستاد برنامه‌ریزی شاهد و ایثارگر است.
وی افزود: با توجه به فرمایش حضرت امام (ره) که فرمودند از کودکستان تا دانشگاه به وضعیت تحصیلی فرزندان شاهد رسیدگی شود در این جشنواره در تمامی سطوح از ایثارگران برتر مشغول به تحصیل در آموزش‌وپرورش، حوزه علمیه و مراکز آموزش عالی تجلیل به عمل می‌آید و یکی از نکات برجسته جشنواره ملی ایثار این است که برگزیدگان بر اساس شاخص‌های تعیین شده توسط دستگاه‌های آموزشی در کمیته علمی همان دستگاه انتخاب و معرفی می‌شوند.
در ادامه دستور جلسه مطرح و ضمن اخذ نظرات اعضا، تهیه و تدوین آیین‌نامه اجرایی برای مواد ۷۰ و ۷۲ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران و اصلاح آیین‌نامه تسهیلات آموزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر توسط کمیسیون تخصصی ستاد برنامه‌ریزی شاهد و ایثارگر به تصویب رسید.
انتهای پیام/
کد مطلب: 300433