سوم خرداد؛ روز حماسه و ایثار، یادآور رشادت‌های مردم ایران

تاریخ انتشارسه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۵
کد مطلب : ۴۸۳۹۵۶
سعید کهن سال، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران
سوم خرداد؛ روز حماسه و ایثار، یادآور رشادت‌های مردم ایران
امسال سوم خرداد رنگ و بوی شهدایی به خود گرفته است و با شهادت خادم الرضا و خدمتگزار صدیق، مخلص،‌ خستگی ناپذیر و متعهد ملت آیت اله سید ابراهیم رئیسی، ریاست محترم جمهور مصادف شده است، شهید والامقام و بلند مرتبه‌ای که با نگاه فضیلت خواهی حیرت انگیز به شهدا و خاندان مکرم ایثارگران عشق می‌ورزید و سرانجام با شهدا و سردار دلها حاج قاسم سلیمانی همنشین شد.
سوم خرداد، سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر، روز مقاومت، ایثار و پیروزی با عملیات بیت المقدس، نقطه عطفی در تاریخ پر افتخار انقلاب اسلامی و یادآور رشادت‌ها و جانفشانی‌های رزمندگان دلاور ایران اسلامی است.
این روز، روزی است که غرور و سربلندی را برای ملت ایران به ارمغان آورد و نشان داد که با ایمان، وحدت و از خودگذشتگی می‌توان بر هر دشمنی غلبه کرد.
فرزندان مازندران در طول جنگ تحمیلی، رشادت‌ها و فداکاری‌های زیادی از خود نشان دادند و سهم بسزایی در دفاع از خاک میهن داشتتند. در عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر، که به عنوان یکی از مهم‌ترین نقاط عطف جنگ شناخته می‌شود، رزمندگان مازندرانی نیز نقش‌آفرینی حماسی داشتند.
با فتح خرمشهر، روحیه مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن در مردم ایران تقویت شد و این پیروزی نقطه عطفی در جنگ حق علیه باطل به شمار می‌رفت. 
بر خود فرض می‌دانیم که یاد و خاطره‌ شهدای والامقام، به ویژه شهدای گرانقدر استانمان در عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر را گرامی بداریم و با ادامه‌ی راه آنان، در مسیر تحقق آرمان‌های والای انقلاب اسلامی و خدمت به مردم شریف ایران اسلامی گام برداریم.
سوم خرداد، روز تجلی رشادت و دلاوری فرزندان غیور این مرز و بوم، روز ملی خرمشهر است، به ارواح پاک و مطهر تمامی شهدای عزیز ایران اسلامی به ویژه خادم الرضا و سید شهیدان اهل خدمت آیت اله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور محبوب و مردمی و همراهان ایشان که آسمانی شدند و به ملکوت اعلی پیوستند، درود می‌فرستیم.
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی